tisdag 7 augusti 2012

En liten ask och sommardikt!

Här kommer en ask som jag gjort till Scrapp-Perras tävling så klart! Stämplemotivet har jag embossat och färglagt med distresser och satt inne i bubblan. Jag har målat asken med gesso och klätt den med mönsterpapper från kittet och en del rosa band som jag ropade hem på en rosa-bandet auktion (jag har massor). Sedan så har jag satt metallhörn och blommor uppe på samt gjort en blomma av en osduk som också skulle vara med enl. reglerna!


Ett tack till pyssellotta som jag fick själva asken av!


En av utmaningarna var att utgå från ordet "sommar" och skapa en art-journaling sida. Jag komponerade i hop en egen liten dikt....sedan har jag använt retro-punch blomma som mall och gjort blommor i olika färger. Jag har kladdat med allmogefärg och gesso. Lite pärlor, band och mönsterpapper finns också med!  
Trollsländan har min son målat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar